zondag 23 augustus 2009

Rit MC Overpelt II

Zondag 23 augustus 2009

Vanmorgen om 9:30 ingeschreven als enige vespa tussen de Harleys, Honda's, Kawasaki's en nog meer van dat geweld. De "grote" motards keken vol twijfel en verwondering naar m'n opvallend stalen ros(je). Vol frisse moed vertrok ik om 10u aan een tocht van +- 180km.

We reden van Overpelt via Neerpelt binnendoor naar Kaulille. Vanuit Kaulille ging de tocht verder naar Lozen, Bree enzovoorts. De route werd afgewisseld met mooie binnenwegen en lange stukken grotere baan. Naar m'n mening was er iets te veel van dit laatste. (Dus Marcel 't was dus echt niets voor jouw zijspan!)

De rit vervolgde zich naar Lanaken en kwam uiteindelijk op de Haspengouwroute terecht! Hier kon ik m'n Vespa ten volle benutten op de korte en bochtige wegen. Hierbij liet ik menig Harley en Honda Scooters (Silver Wing) achter me. De terugweg ging langs Stevoort, Kermt, Stokrooie, Zolder en zo richting Leopoldsburg, Kerhoven en Eksel terug naar Overpelt.

Omstreeks 14u arriveerde ik op m'n vertrekpunt. Een puike tijd neergezet, want de Kawasaki's en Honda's waren nog maar 10 minuten binnen. Bovendien heb ik tijdens de rit nog een terrasje gedaan, een keer gestopt om te eten en een paar keer verkeerd gereden. Hierbij is dus nog maar eens bewezen dat zware machines niet veel sneller zijn op binnenwegen! Vespa (LML) Rulezzz!


Bedankt MC-Overpelt!
Groetjes
Kris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten